Viking łodzie Aluminiowe

Viking 460V PSR

Łódź Aluminiowa - Państwowa Straż Rybacka
Choć konstrukcja kadłuba łodzi Viking 460 to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy łodzią płaskodenną a wypornościową. Litera V przy oznaczeniu typu tej łodzi oznacza, że ma ona w sobie więcej cech łodzi wypornościowej. Chcesz pływać nawet na wybrzeżu, na bardziej wzburzonej wodzie, przedkładasz osiągi nad stateczność? Viking 460 V jest dla Ciebie.
Tworząc Vikinga 460 chcieliśmy, by była to łódź przede wszystkim bezpieczna, mocna, trwała i maksymalnie szybka w swojej klasie. Chcieliśmy, by mogła znaleźć zastosowanie w straży pożarnej, policji, służbach ratunkowych i patrolowych różnego rodzaju.
460V PSR (22)

Dane techniczne łodzi:

Boat Length
długość
kadłuba
4,60 m
Ship Szerokosc
Szerokość
kadłuba
2,02 m
Cruise
Masa łodzi
bez silnika
270 kg
Boat Max
Liczba
załogi
5/6 os.
Motor
Maksymalna
moc silnika
45 kW
Viking Ship
kategoria
projektowa
C / D
Kolumna silnika: L-508
Typ napędu głównego: Mechaniczny
Maksymalna masa silnika: 110 kg

Maksymalna liczba osób mogących przebywać na pokładzie zależy od akwenu, na którym przyjdzie nam pływać. Łódź z doskonałymi wynikami przeszła testy Polskiego Rejestru Statków i otrzymała kategorię projektową C. W warunkach tej kategorii, na pokładzie może przebywać maksymalnie 5 osób. Na spokojniejszych wodach, gdzie panują warunki kategorii D, na pokładzie może przebywać spokojnie 6 osób.

Łódź Viking 460 to propozycja dla wymagających wędkarzy, którzy potrzebują jednostki większej niż Viking 390. W „460tce” możemy zamontować większy silnik, wpłynąć na wyższą falę. Można ją dostosować tak, by zmieścić więcej sprzętu, usiąść wygodniej nawet z czterema lub pięcioma kompanami, zamontować siedzisko spiningowe bez utraty przestrzeni na łodzi, pociągnąć za sobą narciarza wodnego czy przeżyć jeszcze więcej przygód.

Aluminium zastosowane do produkcji łodzi typu Viking 460, to wyższy standard niż w modelach 330 i 390. Zakładamy, że Viking 460 będzie poddawany większym obciążeniom, więc do jego budowy stosujemy aluminium typu PA-13. Jest to bardzo wytrzymały i odporny na korozję słonej wody morskiej stop aluminium. Tak jak w przypadku konstrukcji pozostałych typów naszych łodzi gardzimy nitami, czy też śrubami. Konstrukcja łodzi jest w całości spawana metodami TIG oraz MIG. Seryjnie wyposażamy tę łódź we wzmocnienia pawęży, burt oraz dna. Zastosowana blacha aluminiowa grubości 3mm nawet przy zdecydowanym uderzeniu w twardą przeszkodę nie ulega uszkodzeniu.

Viking 460 V ma jedynie 25 cm zanurzenia. Stabilność początkowa i całkowita jest nie do pobicia przez inne jednostki w tej kategorii. Całkowicie płaska podłoga kokpitu usadowiona jest na solidnej konstrukcji wręgowej co pozwala na dowolną adaptację tej jednostki do różnych zadań i celów. Dzięki dość dużej szerokości łodzi, możemy dowolnie konfigurować ustawienie siedzisk czy też konsoli sterowniczej w w osi wzdłużnej łodzi nie naruszając jej stabilności. Podłoga w całości jest wykonana z aluminiowej blachy ryflowanej, która zabezpiecza przed poślizgnięciem się. Bardzo wysokie burty, możliwości adaptacyjne, płaska podłoga oraz przestronność kokpitu stawiają tę jednostkę na pierwszym miejscu w swojej klasie. Świetna łódź zarówno dla służb, jak i wędkarzy.

Galeria: